Kedvenc edzéseim: Pilates, gerinctréning, stretching

HELYZETJELENTÉS

Hű, sziasztok-sziasztok! Ezer éve nem jártam itt, kissé nagyon eltávolodtam az eddigi életemtől, amelynek többek között a blog is aktív része volt. Amikor régebben arról filozofálgattam, mi lesz majd a bloggal, ha olyan karrierem lesz, amire mindig is vágytam, akkor ütött be nálam a félelem, hogy nem jut majd rá hetekig, sőt hónapokig időm. De az élet most úgy hozta, hogy most van a legrosszabb állapotban a karrierem, mivel egy olyan állást adtak el nekem, ami a valóságban nem is létezik. Jelenleg az agysorvadás ellen vívom napi 9 órában a küzdelmemet és ez az alulfoglalkoztatás annyira leszívja a maradék energiáimat (belül üvöltök, miközben síri csöndben kell dolgozni), hogy el sem jutottam a blog felületéig. Most viszont a héten visszarántottak ide a blogra a feledés homályából, új erőre kaptam, ami pedig a karrieremet illeti, ezen a héten megláttam a fényt az alagút végén (na de miért dudál? :D)
Idő közben a tejcukor-érzékenység is megjelent az életemben, a téli sötétség ellen szedett vitaminokat sem tudta befogadni a szervezetem, erről majd egy full laborvizsgálat után szeretnék egy külön bejegyzésben mesélni picit később. Szóval volt itt minden, mi szem-szájnak ingere ;)

Első nekifutásra hoztam egy non-beauty tartalmat, mégpedig a sportolással kapcsolatban, ez volt ugyanis az egyetlen olyan nem alap tevékenység az alvás-evés-munka mellett, ami megmentette a napjaimat. Továbbra is a Sugár Fitness-be járok, mivel ez pontosan útba esik az otthon és a munkahely között, hétvégén pedig 20 perc alatt el tudok jutni itthonról a kiszemelt órára.
Tavaly ilyenkor tettem be oda először a lábamat, azóta pedig az 50%-os bérletakciók, vagy az egyet fizet-kettőt kap bérletek folyamatosan itt tartanak és átlagosan heti 4-5 edzésem van.
Ezen az edzőtermen kívül eddig csak egyetlen másik stúdióba váltottam bérletet, ez pedig a Samadhi Jógastúdió, melyet egy Yves Rocher sajtórendezvény alkalmával ismertem meg közelebbról - meg a jógát magát is, amiért a mai napig hálás vagyok nekik 😍

Az előző bejegyzésben igen intenzív óratípusokról, a TRX-ről, Tabatáról és Intervall mix edzésekről írtam, ITT elolvashatjátok a posztot.

A Pilates, gerinctréning és a stretching órák több, mint tökéletesek egy kezdőnek, aki ráadásul még asztmás is, mint én, az odáig lesz, mert nem kell a tüdejét kiköpve felkanalaznia magát a földről :) Elsőként ezen a vonalon indultam el, amikor nekiálltam tavaly tavasszal felfedezni a különféle edzéseket, másodsorban pedig egy néhanapján becsípődő alsó csigolyára és 13 évnyi ülőmunka okozta gerinc- és derékfájdalmakra kerestem megoldást.



Pilates

A lehető legjobb edzőnél voltam életem első Pilates óráján, Kotrik Vikinél, aki mind szaktudásban, mind pedig az emberekkel való bánásmódban ott van a toppon! Amellett, hogy röviden, de tömören magyarázta el mindig a gyakorlatok helyes kivitelezését, mindig jött segíteni korrigálni a tartást, de ha csupán egy vizeskulacs volt útban, azt is azonnal félretette, hogy csakis a gyakorlatra tudjunk koncentrálni.
Én teljesen naívan eddig azt hittem, hogy a lassú és/vagy földön fekvős gyakorlatok csak nyuggereknek valók és alig nevezhető edzésnek az, amiben ilyenek töltik ki az órát...na hát ekkorát már rég koppantam :D Minden egyes emelést meg fordulást megéreznek az adott izmok, az első pár hétben/hónapban csendben szakadt rólam a víz, az izomépítési és a petyhüdt izmok regenerálási folyamata viszont szépen elkezdődött.
Mindenhol látni és hallani a CORE szóról, szinte minden edzéstípusnál előjön, van, ahol maga az edzés neve ez. Pilatesen például ennek a jelentését is megtudtam, ez az az erőközpont, ami a hasat, derekat, csípőt, alsó háti szakaszt foglalja magában, ez a törzsizmok összessége. Ezt kell stabilan, megfeszítve tartani, mert ez segít abban, hogy az erősítő gyakorlatokat egyáltalán el tudjuk végezni. Gondoljunk csak például a sima plank-re, ahol miközben már remegnek a karjaid, meg úgy az egész tested, az edző csak azt ordítja fölötted, hogy tart az erőközpont.
Kislabda, nagylabda, Pilates henger és dinerpárna/egyensúlypárna, kézisúlyzó a kiegészítő eszközök a szőnyegen kívül, hívhatnám őket életem megrontóinak, mert a legizzasztóbb órákat ezekkel éltem át.

Amit ettől az edzésformától tanultam: ugribugri nélkül, csendben izzadva is lehet izmokat építeni, ez pedig a következő órán már 1 fokkal könnyebbé teszi ugyanazt a gyakorlatot.

A Pilates-t azóta is imádom, a nagy szerelmeim egyikének tartom a sportban (ez még mindig olyan fura, hogy 31 év inaktivitás után a sportról zengek ódákat Nektek) és ahogy tudok, elmegyek 1-1 Pilates edzésre, bár jelenleg a megcsalási fázisban vagyok, mert a Spinning rabolta el a szívemet - de esküszöm, igyekszem törekedni az egyensúlyra :)






Gerinctréning

Szintén ugyanazzal az alapfelfogással mentem be órára, hogy áhh, ugyan, nyuggerfitnessz, itt fogok unatkozni meg ásítozni...aztán amikor 15 perc elteltével könyörögve néztem az oktatóra, hogy tegyük már le a karjainkat, mert már negyed órája a levegőben dolgoztatjuk és fáj, ő ellentmondást nem tűrően közölte, hogy tartjuk még. Na ez volt az az óra, ahol mind az 55 percet fájdalommal töltöttem, mert ami a hátamban volt izom és nem volt eddig használva, azt bizony használnom kellett. A Pilates-hez képest nagyobb koncentrációt igényelt részemről ez az edzéstípus, hogy ne bőgjem el magam mivel meg kellett tanulnom csak azokat a területeket mozgatni, ami a gyakorlatban szerepelt, az összes többit pedig leszögezve, feszesen, mozdulatlanul tartani.
Itt a kislabda, nagylabda, dinerpárna/egyensúlypárna (kis, lapos, tüskés gumipárna) használata szinte alap, az egyensúlygyakorlatok pedig mindig ráébresztenek arra, hogy mennyire nincs is egyensúly-érzékem, viszont ennek az edzésnek is a hozománya az, hogy azóta egyszer sem csípődött be a csigolyám 😅

Amit ettől az edzésformától tanultam: az asztma nem csak a tüdőnek fájdalmas néha, hanem a mögötte lévő hátizmoknak is, ha nincsenek megedzve.






Stretching

Az izmok nyújtására specializálódott edzésforma, ami nálam kimerül abban, hogy egy betonkockát rugalmasságra bírni. Ez az óra is fájdalmasan szokott eltelni, 1-1 pózt a bemelegítés után nem fél- vagy egy percig, hanem 7-9 percig kell kitartani, közben pedig nyúlik az, ami sosem volt rugalmas :) Akár egy intenzív spinning, akár egy mélyizmokat megdolgoztató Pilates edzést választok, szeretek néha közbeiktatni a stretchinget is, hogy tudjam lazítani azokat az izmokat.
Segédeszköz ebben az esetben nincs, szőnyegen zokniban, vagy mezítláb végezzük a gyakorlatokat.

Amit ettől az edzésformától tanultam: olyan sportmelltartót válassz, ahol fejjel lefelé lógva is minden a helyén marad.


 Pictures by Pinterest



A fenti 3 edzésforma közül próbáltátok már valamelyiket? Melyik Nektek a legtesthezállóbb?

Pusza: Reni


Megjegyzések