Gasztro: Édes Napok Fesztivál a Budai Várban a Varázslat Fakanállal bloggerinájával - 2015.09.20

Ma egy kevésbé beauty témájú bejegyzés következik, múlt héten vasárnap ex-kolléganőmmel, Mártival, aki nem mellesleg a Varázslat Fakanállal gasztroblog szerzője, ellátogattunk a Budai Várban megrendezett gasztrofesztiválra, mely Édes Napok név alatt futott. A csalóka időjárás ellenére rengeteg látogatója volt a fesztiválnak, mi pedig örömmel vetettük bele magunkat a sűrűjébe - Márti mint on-lány gasztro tudósító, én pedig mint gasztroblogger-segéd :)











Korábban én is vezettem egy gasztroblogot pár évig, de miután rendszeresen visszatértem a bolognai spagetti-pörkölt tengelyre és mellőztem mindennemű sous vide és egyéb szakkifejezéssel bíró főzési eljárást, felhagytam a blogolással, az a szint nem volt nekem való.
Szerencsére Márti a szenvedélye és az ételek iránti szeretete mellett egy hatalmas űrt is betölt a gasztroblogger-társadalomban, aki gluténérzékenységben érintett, mindenképp csekkolja a blogját, mivel gluténmentes elő- és főételek, valamint desszertek egyaránt megtalálhatóak nála a kínálatban.

Fényképezőgépekkel és feltöltött mobiltelefonokkal felfegyverkezve taliztunk a Deákon, elsőként a lemerült energiakészleteimet töltöttem fel egy jó kis étcsokis párnával (péksüti, nem az alvóspárnámat kentem össze egy tábla csokival) és a jól bevált, karamellás macchiato-val. A kávézólánc nevét szerintem már le sem kell írnom... :D

Az időjárás folyton változott, az elején szinte megfagytunk, kora délután pedig már dobáltuk le magunkról a sálakat és a kabátokat, a délutáni tejeskávénkat már majdnem forró napsütésben fogyasztottuk el.

A fesztiválon a normál és a speciális étrendet követők egyaránt találtak maguknak kedvükre való ételt-italt, sőt azt mondanám, hogy itt túlnyomórészt a valamilyen összetevő iránti érzékenységben szenvedők kedvében jártak, minden elismerésem! Cukor-, glutén-, laktóz-, tojásmentes főételek és desszertek sorakoztak a pultokban, én be is ruháztam egy málnás-macaronos trüffelre - persze egy egész dobozzal.



Isteni finom, azonnal érezni a fincsike málnaízt, miközben már ropogtathatja az ember lánya a ropogós macaron darabokat a foga alatt. Gombóc Artúr utódjaként azonban ez a desszert még rajtam is kifog: napi kettőnél több nem csúszik, annyira de annyira tömény! Ennek egyrészt a vonalaim, másrészt a ruhatáram is nagyon örül :)

Jó-jó, már jönnek is a képek, befejeztem egyelőre a csivitelést:





Nem egy vastelepen jártunk, ezek bizony mind csokoládéból készültek:




Az oly' népszerű ChocoMe sem maradhatott ki a buliból, ajándékba tökéletes egy ilyen faliképnek is beillő tábla csokoládé:




Kép a képben:





A Miele nagyszínpadán Czippán Anett műsorvezető éppen Kis Sándor konyhafőnökkel a gorgonzolás-barackos lepényen dolgozik:



Őket váltotta Lady Lavender, ez a bonbon 6 másodperce tartózkodott a napon és máris olvadni kezdett, nem volt mese, meg kellett enni (mennyei volt, selymes, zamatos, még-még-mééééééég):



Íme ő Lady Lavender, a szótárban a tünemény kifejezésnél őt találjátok mellette a mindig mosolygós Márti (hordj minél több pirosat :P):



Lady Lavender-féle álomkehely: bogyós gyümölcsökból hatalmas kondérban főzött friss lekvár, belga csokoládé tejszínnel, pirított mandula, tejszínhab:



Ha ez egy kád lett volna, én tutira megfürödtem volna benne:








Nagyon bejött nálam ez a fotózd a fotóst fotózás közben dolog:










És a kijárat felirattal az utolsó képen el is érkeztünk a beszámoló végéhez, remélem, tetszett nektek ez a téma, ne legyetek restek magatokban tartani a véleményeteket :)

Márti beszámolóját a fesztiválról ITT olvashatjátok el.


Pihizzetek még egy kicsit, használjátok ki ezt a 6 és fél órát a vasárnapból, illetve nassoljatok egyet, mert én már kapásból a málnás-macaronos trüffelen pörgök, amióta leírtam a bejegyzésben...

Pusza: Reni

Megjegyzések

  1. Nagyon hangulatos képek lettek!
    Most leírhatatlan vágyok érzek a csokira, bármilyet megennék bármekkora mennyiségben! :D

    VálaszTörlés
  2. Biztos szuper lehetett :) (Vagy inkább kínzás? :D)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Augusztus-szeptember kedvencei 2016

Teszt: Syoss Color Refresher színmegújító hajszínező - egy hab a zuhany alatt

A nagy száraz sampon teszt