Teszt: Schüssler szappan+arckrém pattanásos bőrre - Nr. 9.

Ezt a nyarat is köszöni szépen a bőröm, vagy stabilan ősz volt, vagy stabilan meggyulladásközeli állapot, ennek megfelelően pedig a bőröm brutálisan begyulladt a t-zónában, így épp idejében érkezett a segítség a Schüssler jóvoltából, hogy végre megnyugvást leljenek a gyulladt pórusaim egy szappan és egy arckrém bevetésével.





Amit a szappan tud:
A zsíros, pattanásos bőrre kifejlesztett, kézzel készített natúr szappan Dr. Schüssler-féle Nr.9-es sóval hatékonyan veszi fel a küzdelmet a sokaknak problémát okozó túlzott faggyútermelődés ellen. A natrium phosphoricum ásványi són kívül a fertőtlenítő hatású teafaolaj segíthet a gyulladás mérséklésében, a bőrnyugtató hatást pedig a jótékony narancsolaj biztosítja. Ezen összetevők együttesen járulnak hozzá a faggyútermelődés természetes egyensúlyának visszaállításához, így gondoskodva a szép és egészséges bőrről.
100% natúr összetevőket tartalmaz, kőolajszármazék-, parabén- és allergénmentes, bio shea vajat tartalmaz, emellett nem tartalmaz állati eredetű összetevőt.



A teafaolajjal a The Body Shop teafás BB krémje kapcsán már találkoztam, nem nagyon segített a gyulladáscsökkentésben, inkább csak még jobban begyulladtak tőle a pórusaim, reméltem, hogy ennél a terméknél már pozitív hatásról tudok beszámolni a teafaolajat illetően.

Őszintén szólva nem vagyok egy nagy arcmosós, sokkal jobban illeszkednek a napirendembe és az igényeimhez a tonikok és micellás vizek. Frufrus lányként állandóan hajpántokkal és szökős hajtincsekkel bíbelődni igencsak le tudja egyszerűsíteni a napi arctisztítási folyamatot, de valamit valamiért: előszedtem a hajpántocskáimat és minden reggel és este ezzel a sószappannal mostam meg az arcomat, mondanom sem kell, hogy az elpántolás-elcsatolás után is a fél hajzatom csurom víz lett, tudok én, de azt nagyon :)

A szappan könnyedén habzik, áttetsző, vékony buborékokat képez, a tenyeremben lévő, feloldódott anyaggal átdörgöltem a tenyeremmel az arcom, majd leöblítettem meleg vízzel. A húzódó érzés azonnal fellépett, nagyon aktívan dolgozott a bőrömön a só. A zuhany alól kilépve a homlokom, amely szinte teljes egészében nagy és gyulladt és gyógyulni nem akaró pattanásokkal volt tele, veszített a színéből, ez a sós lemosás rögtön elvett a gyulladás színéből és a duzzanatok sem voltak eredeti méretűek. Ennek örültem, viszont a bőröm sikított a hidratálás után, így következhetett a 9-es számú arckrém.



Amit a krém tud:
A natúr krém komedogén hatóanyagoktól mentes, aloe vera tartalmának köszönhetően hidratál, nyugtat, védi a bőrt a fertőzésektől, teafaolaj tartalma fertőtlenít és szabályozza a faggyútermelődést, valamint a hozzáadott levendula olaj pedig a kellemes illat mellett segít a gyulladás lehúzásában.
Aknék és és mitesszerek megjelentése esetén alkalmazandó.




A krém tubusos kiszerelésének köszönhetően nem kell belenyúlkálnunk, a puha műanyag lehetővé teszi, hogy minimális nyomóerő kifejtésével máris hozzájuthassunk ehhez a könnyed, félig folyós arckrémhez.
Amennyire könnyed állaga van, érzetre annál nehezebb, ugyanis az arcomra felkenve azonnal hozta a Nivea krémekre jellemző, bőrön megülő érzést, mondom ebből nem fog valami jó kisülni. Sajnos az én bőrömmel ezek a fajta krémek egész egyszerűen nem kompatibilisek, megülnek a tetején és szinte azonnal el kezdek aláizzadni és mintha a verejtéket sem engedné át magán a krém, így pórusfullasztó érzést okoz.



Használtam nappalra, alkalmaztam éjjelre, ez alapján nappalra sok, éjszakára kevés: hiányzik belőle egy hidratálásért felelős összetevő, amire az én kombinált bőrömnek szüksége lenne, mivel a nem problémás területeken (a t-zónán kívül) elkélne a normál hidratálás, máskülönben kiszárad a poficsontomon a bőr.



A szappant és az arckrémet a legnagyobb, augusztus eleji-közepi hőségben vetettem be a kialakult pattanásokkal és mitesszerekkel szembeni küzdelemnél, azonban nem tudok 100%-os elégedettséggel beszámolni a végeredményről, a hetek óta folyamatosan használt szappan+arckrém kombó nem szüntette meg olyan gyorsan a gyulladásokat, mint a korábban használt The Body Shop e-vitaminos arclemosóm, azt hatékonyabbnak éreztem a bőrproblémák elleni küzdelemben, ráadásul az nem szárította ki annyira a bőröm, mellette pedig a normál nappali és éjszakai arckrémeimet tudtam tovább használni.

A sima, zsíros bőrre biztos vagyok benne, hogy remekül bevált volna ez a 9-es termékcsalád, de mivel nekem zsíros-kombinált, ráadásul 30 éves arcbőröm van és nem tinédzserbőröm, így azok, akik az én koromban (jesszus, de kegyetlenül hangzik így leírva!) is még pattanásokkal küzdenek az én bőrtípusommal, lehet náluk ez a kezelés nem fog működni, de pl. az unokahuginál igen.
Emellett fontos megemlítenem a szappanban lévő teafaolaj-kivonatot, ez az összetevő már egy másik terméknél is gyulladásokat idézett elő nálam, itt sem kizárt, hogy miatta nem gyógyultak úgy a gyulladt területek, szóval ezt is vegyétek figyelemben a választáskor, hogy korábban összetalálkozott-e a bőrötök a teafaolajjal.






Aki netán a Pure by Pixibox nyomán elindult a natúr arcápolási vonalon, annak mindenképpen érdemes benéznie a Schüssler honlapjára, itt részletes leírást találtok az egyes termékekhez, pár perc alatt elnavigálhattok a bőrtípusotoknak megfelelő kezelésekhez, az oldalsávban pedig ki tudjátok listázni a bőrötök tünetei alapján, mit javasol a gyártó, melyik a testhezálló termék a bőrtípusotokhoz.



Ti próbáltatok már valamit a Schüssler márkától? Tudtátok, hogy fluoridmentes fogkrémet is forgalmaznak?

Pusza: Reni


Megjegyzések

  1. Nekem is a TBS E vitaminos termékek jöttek be. A pattikra pedig az Akneroxid nagyon jó, csak kell mell egy nagyon jó hidratáló, mert eléggé szárít.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Augusztus-szeptember kedvencei 2016

Teszt: Syoss Color Refresher színmegújító hajszínező - egy hab a zuhany alatt

A nagy száraz sampon teszt