Gardróbfrissítés: válaszd ki a tökéletes vállfát!

Hogyha a ruhásszekrényünkre és annak tartalmára gondolunk, kb. a legutolsó dolog a vállfa típusán elmélkedni, viszont a valóságban nem az, sőt! A megfelelő, pontosabban megfelelően karcsú vállfa kiválasztásán rengeteg hely múlik, higgyétek el, az egyik legrosszabb dolog, amikor a jóárasított, nyári felsőidet egész egyszerűen nincs hova elakasztani - én is pont így jártam. De a megoldás a kék-sárga bútoráruházban rejtőzött, mutatom is mindjárt, mennyi helyet spórol nekem egy bot egyszerű, fehér, műanyag vállfa.
















Először nem tetszett ez a fajta vállfa, nyilván nincs benne semmi extra, meg műanyag is, meg különben is. Aztán csak rávettem magam, hogy jópár csomaggal bevásároljak belőle, egy ilyen négyes pakk kemény 195 forintot kóstál.


Hazaérve azonnal felbontottam az egységcsomagokat és már akasztottam is felfelé szépen a nyári felsőimet, amikor szembesültem azzal, hogy a legtöbb darabom fehér színből van és pontosan ezeket a felsőket hordom legkevésbé. Azonnal beugrott Dorka nemrégiben íródott bejegyzése, ahol grafikonokkal és jelmagyarázatokkal mutatta be nekünk, mit rejt a saját gardróbja, milyen ruhadarabokból mennyit tárol, azokat milyen rendszerességgel hordja, stb. Na mondom én, aki pont a hasára a legérzékenyebb, szépen betáraztam fehér felsőkből, melyek köztudottan a nem XS-es lányok ellenségei. De ha már ekkora mennyiséggel rendelkezem, azokat igyekezzek ezekkel az új, XS-es vastagságú vállfákkal minél kisebb helyen tárolni - és itt jött az ötlet, hogy megnézzem, ugyan mekkora helyet spórolnak nekem ezek az egyszerű, vékony, műanyag vállfák. Rohantam a mérőszalagért.

Kiindulási állapot, váltakozó színű és vastagságú vállfákkal és az első 20 felsővel, melyet kiragadtam a tömegből:



Ez a 20 felső összesen 20 cm-t foglalt el a ruhatartó állványon, mielőtt átakasztottam volna őket az új, XS-es méretű, IKEA-s vállfákra:



Íme, itt a helyspórolós végeredmény:




Majdnem feleakkora helyen van ugyanaz a 20 felsőrész az új vállfákon, egész pontosan 11 cm-t foglal el a 20 darab vállfa a fogasrúdon:



A projekt befejezéseként az összes, új vállfát felhasználtam, valamint a meglévők közül a viszonylag keskenyebbeket, így az összes, rövid- és hosszú ujjú, vékony felsőmet el tudtam kényelmesen akasztani (több, mint 60 darab):



Ami mindössze 41 cm vállfahelybe került. Mennyi is volt a kiindulási pont az elején? 20 felső 20 cm hellyel, a régi vállfákon:



Bevallom őszintén, nagyobb szükségem volt egy ilyen helyspórolós gardróbrendezésre, mint azt gondoltam volna :) Nagyon élveztem az újbóli találkozást a tavaly nyári felsőimmel, mindegyiket megcsodáltam, némelyiken gondolkoztam, hogy miiiiafenénekvettem meg, de a végén büszkén konstatáltam, hogy legtöbbjét árengedménnyel szereztem be :D

És nem is én lennék, ha a mérőszalagosdi és fényképezősdi nem azután ugrott volna be, hogy átakasztottam a 20 felsőmet az új vállfára, szóval vállfacsere, sorrend tartása, visszaakasztás, fotózás, kiakasztás, újravállfázás, felakasztás, fotózás :P



Köszönöm, hogy velem tartottatok eme projekt kapcsán, most pedig jöhetnek az ötletek, hogy Ti milyen módszerekkel spóroltok helyet a gardróbszekrényben? :)

Pusza: Reni

Megjegyzések

  1. Vállfázni szoktam én is, a vékony felsőket, pólókat vállfán szárítom és úgy is teszem be a szekrénybe. A kabátkáknak van vastagabb vállfa. Szoknyák és nadrágok is vállfán vannak. Öltönynek van olyan vállfa, amin van csúszásgátló, olyan szivacsos anyagból.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az öltönyökhöz kaptuk általában legszélesebb, legvastagabb vállfákat, azokat külön kis szekrényben tároljuk, bár így is szinte megtölti az a pár darab a helyet a vállfák méretének köszönhetően :)

      Törlés
  2. uhh ez milyen zseniális ötlet és poszt :) Le a kalappal, hogy kipattant a fejedből. :) Megyek és veszek pár extra vékony vállfát :) Köszi a tippet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit, én magam is meglepődtem, mennyi helyet spórolnak :)

      Törlés
  3. No, akkor ismét megírom a megjegyzésemet, köszönjük, blogger!

    Először is: zseniális ez a helyspórolós vállfa, másodszor pedig jelezni szeretném, hogy ha netán megválnál néhány fehér felsődtől, nálam szerető gazdira találnának, mert ahogyan a keresztben csíkosakat, úgy a fehéreket is kifejezetten szeretem magamon :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aham, hát jó, akkor el kezdek valami jó kis jutányos árat számolni rájuk :PPP

      Törlés
  4. Tök jó ötlet, ez az én gardróbomnak is jól jönne :)

    VálaszTörlés
  5. Nálam a jysk- es bársonyos vállfák a nyerők. Vékony (2 sima műanyag vállfa vastagsága tesz ki 3 darab bársonyosat) és az ilyen nagyobb kivágású a normál vállfáról lecsúszó felsők/ ruhák számára tökéletes.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jysk-ben már rég nem jártam, meglesem azokat, amiket írtál! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Teszt: Syoss Color Refresher színmegújító hajszínező - egy hab a zuhany alatt

Augusztus-szeptember kedvencei 2016

A nagy száraz sampon teszt