Ugrás a fő tartalomra

Könyvajánló: Molnár Dorka - Esküszöm, hogy rosszban sántikálok

Nagy érdeklődést mutattatok Dorka könyve iránt a legutóbbi, szerzeményes posztban, jelentem: a végére értem, így hozom az ígért könyvajánlót róla.



Molnár Dorkát, a TheSense blog íróját sosem lehetett trendkövetőnek nevezni, ő inkább a trenddiktáló kategóriába tartozik és amellett, hogy minden outfitje előremutató és rendkívül nőies, nem fél véka alá rejteni a véleményét, amit nem burkol be tejszínhabbal és dob koktélcseresznyét a tetejére...valljuk be, elég sok a neten a "csomagolt" véleménynyilvánítás és ezzel a könyvvel sem nyúlunk mellé, ha bírjuk Dorka stílusát.
A könyv, melyet ne is nevezzünk könyvnek, helyette inkább egy laza kis útmutató, egy női zsebnotesz, tartalmazza az összes furfangot, praktikát, nem egy esetben pedig egy pármondatos összefoglalót bizonyos helyzetekre, mely hosszú hetek/hónapok vívódásának és bizonytalanság-érzésének veszi elejét. Mint amikor a Szex és New York sorozatban közli az elmélkedő Mirandával Carrie aktuális szerelme, Berger, hogy egyszerűen nem jön be annak a srácnak. Pont.
Szóval kicsit olyan, mintha Berger mindannyiunkat meghintene pár jótanáccsal, mindenféle cicoma nélkül.

A mai, felgyorsult és nem kicsit megváltozott világban már nincs idő semmire, pörgés és önérvényesítés van ezerrel, egymással nem kommunikálunk személyesen, csakis a közösségi média oldalain, ott viszont non-stop. Dorka rávilágít a személyes kapcsolatok, a másik értékelésének fontosságára, egyúttal a haragot, gyűlöletet szító, folyton kibeszéljük a másikat stílus felfüggesztésére és bár ez komolyabban hangzik így leírva, mint ahogyan az Esküszöm, hogy rosszban sántikálok műben szerepel, rengeteg fogcsikorgatást megspórolhatunk ezzel magunknak.
Továbbvive ezt a szálat ugyebár mindenki csak a jót meg a szépet rakja ki az internetre, a halandó ember pedig aki mindezt látja, úgy véli, hogy a másiknak az év 365 napján problémamentes az élete, neki viszont problémákat kell megoldania, akadályokat elhárítani, veszteségeket feldolgozni. Amit a másiknak nem kell. És már meg is érkeztünk egy light-os depresszió kapujába.
Nem vagyok pszichológus, önjelölt agyturkász sem szeretnék lenni, de sajnos a mindennapjainkban jelen lévő, és egyre többeket érintő betegség részben ennek róható fel.

Természetesen Dorka könyve nem a fenti bekezdésről szól csak, én ragadtam csak ki ezt a problémát, melyre tökéletesen rávilágít a szerző.
Emellett természetesen öltözködési, ruhatár-felépítési tippeket (a blogon is megtaláljuk külön-külön ezeket a jótanácsokat), partik utáni túlélési praktikákat rejt a jegyzet, egyúttal a legfontosabbat sem hagyja ki: találjunk rá önmagunkra és kerüljünk saját magunkkal harmóniába, mielőtt másokat másolunk.



Nagyon lendületes, szókimondó és frappáns kis kötet, mely Dorka saját illusztrációit tartalmazza. Nagyobb betűtípussal íródott, mint amit általában a könyveknél megszokhattunk, a tagolt fejezetekkel és illusztrációkkal egy 144 oldalas kötetet kapunk, mely olvastatja magát, nem kell többnapos bekuckózásra készülni, mint pl. egy Harry Potterrel és az ára sem vészes.


Örülök, hogy szert tettem erre a kis túlélőkalauzra, jól leképezi mindazt, ami napjainkban körülvesz, ami foglalkoztat, ahogy elmélkedünk a múltunkról, jelenünkről, jövőnkről - persze nem szigorúan véve :)



Nos, első könyvajánlómnak vagy mimnek a végére is értem, remélem, sikerült némi ízelítőt adnom és meghozni a kedveteket a vásárláshoz.

Pusza: Reni

Megjegyzések

  1. Az e-bookos szabadkredites órámon a self publishing témakörben szó volt Dorka könyvéről, úgyhogy ha véget ér a fránya vizsgaidőszak egyszer, lehet belekezdek majd. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Véget fog az érni, hidd el, én drukkolok! :)

      Törlés
  2. Én mondjuk úgy vagyok vele, hogy lehet ez a világ legjobb könyve, engem már akkor is zavart a címe, amikor először megláttam... :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát na köszönöm! Végre valaki basszus...
      Tartalmilag szuper (Reni ez egy különösen jó bejegyzés volt, nagyon szuperül leírtad a gondolataidat!) de ne legyen már a cím egy az egyben egy Harry Potter idézet...

      Törlés
    2. Hát, ha nincs levédve a mondat, akkor ezek szerint szabadon felhasználható...

      Törlés
    3. Nem tudom mi módon történik ez, csak nekem olyan nyehh emiatt az egész. De a könyv értékén nyilván ez nem változtat :)

      Törlés
    4. Nekem ez olyan, hogy hiába nem tudom, kié a telefon, amit az utcán találtam, akkor sem tartom meg...
      Plusz nehogy már mondatonként le kelljen védetni egy könyvet, ami az ember szellemi tulajdona :)

      Törlés
    5. Nyilván Dorka alaposan utánajárt a megfelelő helyeken a könyvcímadással kapcsolatban! :)

      Törlés
  3. Én bírom a csajszi stílusát, lehet megveszem majd a könyvet mert érdekel hogyan írta le a dolgokat.

    VálaszTörlés
  4. Nem tudom eldönteni, hogy ez nekem szól-e vagy inkább a huszonéveseknek, akiknek kevésbé merev a stílusa és természete. Én már nem változom :)
    Az, hogy a blogra a szépet rakják ki az emberek, talán azért is van, mert van a blogoknak egy témája és néha menekülés is a bloggal foglalkozni rosszabb időszakokban, mert addig sem a problémával foglalkoznak. Meg hát nem tartozik a nagyvilágra minden, na az lenne kibeszélés...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem a széppel van a gond, hanem a túlságosan becsomagolt és túldíszített információkkal :)))
      Én még egy darabig a huszonévesek táborát erősítem, de már én is erősen éreztem, hogy köztem és Dorka között már generációs különbségek vannak :)

      Törlés
  5. 144 oldal meg nagybetűvel, illusztrációval...ez tényleg kézikönyv.

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy végre pozitív véleményt is találok a könyvvel kapcsolatban. Igaz, hogy olyan tipp is van benne, hogy hogyan pisiljünk a barátunknál úgy, hogy az ne hallja? Én konkrétan ezt a "kritikát" találtam róla pár héttel ezelőtt valahol facebookon, eléggé elszórakoztam rajta. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az egy mozzanat volt ott kiragadva a könyvből, ahol megjelent a kritika? :)

      Törlés
  7. Akárki akármit mond, ez a könyv tényleg egy túlélőkalauz: nekem pár ponton alaposan az arcomba vágta a meztelen igazságot és azt h mit csinálhatnék másképpen is, sőt lehet h egy pontja megmentett egy újabb sírógörcstől és pár napos önmarcangolástól.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Teszt: Syoss Color Refresher színmegújító hajszínező - egy hab a zuhany alatt

Attól függetlenül, hogy épp milyen "színkedvemben" vagyok, szeretem a hajfestési procedúrát, mert egyrészt akkor anyummal rendkívül jól szórakozunk - leginkább egymáson, emellett odáig vagyok azért a gazdag és élénk hajszínért, amit viszont csak az első pár hajmosásig van lehetőségem viselni. Utána következik a na, vajon milyen fakó vörösre sikerül kikopnom szakasz, amely egészen a következő hajfestésig tart. Nos, a lehető legjobbkor érkezett a Syoss új fejlesztésének, a színfelfrissítő habnak a tesztelési lehetősége, az azon a héten frissen befestett, mokka-árnyalatú hajamon teszteltem a terméket, melyről most bővebben szeretnék mesélni Nektek.

A nagy száraz sampon teszt

Holnap indul a tavasz második őrületi felvonása, remélem már mindenki kivágta előre a kuponjait :) Ha a Toni&Guy száraz samponjára fáj a fogad, akkor mindenképpen olvass tovább:









Syoss
Egy kupacban mutatom most meg az általam eddig használt száraz samponokat, mindegyikhez drogériákban juthattok hozzá. Jöjjenek jobbról balra a termékek, elsőként a Pixibag-be rejtett Syoss termék.

1.000-1.300 forint magasságában mozog az ára, 200 ml terméket kapunk a pénzünkért, ez a termék viszont az én hajamra nem vált be, tele lettem fehér folttal, bármerre és bárhogyan is fújtam a hajamra a porított terméket, a dúsító hatása is hamar tovaszáll (1 óra). Jelenleg úgy használgatom el, hogy a fejemet előre döntve, a hátsó/alsó hajszálakat frissítem fel vele, a látható helyekre vagyis a fejem búbján és oldalt a pofim mellett futó tincsekre a Balea Trend It Up száraz samponját használom.












Balea
A DM-ben az egyik fellelhető száraz sampon a sima kék Balea-s, 700 forintot kóstál 200 ml termék és ezért a pénz…

Sminkeltávolítók összecsapása - 1. rész

Ebben a bejegyzésben három terméktípust- és márkát mutatok meg Nektek, melyekkel a nap végén kíméletesen eltávolíthatjuk az aznapra felrajzolt arcunkat - akarom mondani a sminkünket ;) Természetesen bekerült ebbe a hármasba a micellás vizek Szent Grálja, a Bioderma Sensibio H2O micellás vize, de itt máris bejött a képbe egy micellás alternatíva a Lirene személyében. Na de akkor lássuk, mik ezek a termékek és mennyire vagyok velük megelégedve.