Személyes: Te mit üzennél...?

Egyik kedvenc Youtube-gurum, beautycrush legutóbbi videóját nézve-hallgatva megfogott egy kérdés: Te mit üzennél a 16 éves kori önmagadnak? Mivel ezután csak úgy záporoztak a gondolataim, így ezen cikázások egyvelegét most Veletek is megosztom, úgyis elég kevés a személyes jellegű bejegyzés a blogon és még nem is mutattam be Nektek a 16 éves énemet :)



Mit üzennél a 16 éves kori önmagadnak sminkelés terén?
Nem kell mindig a kék szemhéjfesték-fekete szemceruza vonalon megmaradni, ki lehet próbálni más színt is, nem csak olyat, amilyen a szemem színe. Illetve ha a szemceruzától bevörösödik és bekönnyezik a szemem, az nem az én hibám, hanem esélyes, hogy érzékeny a szemem és nem bírja azt a festékanyagot, szóval abba kellene hagyni annak a használatát.
Te jó ég, hányszor hallottam én már, hogy frissen, bulira kisminkelve minden második emberke azt kérdezte Tőlem, hogy sírtam-e? Nem, mondom én csak sminkeltem. A végén már könnyebb volt azt mondani, hogy a cigifüst csípi a szemem, mert ekkor mindenki csak bólintott egyet és továbbállt. Na igen, nehezen kezelhető, ha mindenki amiatt figyel fel Rád, mert nem úgy reagálsz a sminkszerekre, ilyenkor szeretnénk a legjobban átlagosak lenni. Pedig az átlagos unalmas :P



Mit üzennél a mai 16 éveseknek sminkelés terén?
Tinikoromra visszaemlékezve csak az olcsó Kallos és a drogériában a drága L'Oréal meg MaxFactor állványokról lehetett választani - érdekes, hogy utóbbi két márka a mai napig nem tudta annyira megszerettetni magát nálam, mint pl. a Maybelline, amely jóval pénztárcabarátabb és valahogy jobban megfelel az igényeimnek - jó, tudom, a Maybelline egy cégcsoport a L'Oréal-al, de ez utóbbit mindig a negyvenes nők márkájának tartottam, és hát most sem reklámoz feltétlenül 18 évesekkel :) A Palvin Barbi vonal egy igen jól sikerült vérfrissítés, de az állványuk még mindig a régi jegyeket őrzi.
De vissza az eredeti kérdéshez: ma már sokkal több mindent engedhet meg magának az ember lánya, olyan sminkkollekciót halmozhat fel, mint mi anno plüssállatokból egy évtizeden keresztül sem. Viszont a megengedhetem magamnak életérzést nem azzal kell mások arcába tolni, hogy annyi pirosítót ken fel az arcára, hogy 4 használat után kiürül a pan.
Még mindig nem azon dolgozik a szépségipar, hogy a 16 évesek arcába az igazságot tolja, hanem azt, hogy miként lehetnek szépek (mert nem vagy szép eredendően szerintük), sikeresek (legyen egy vagyon az a highlighter) és magabiztosak (ultra matt hatás, amely mindent elfed, még a szeplőket is, amik eredendően cukik és nem egy hibás termék védjegyei). Egy azonban a gond ezzel, mégpedig az, hogy ezeknek a lányoknak csupán egy jó pattanáslehúzóra meg némi korrektorra lenne szükségük maximum, mert ők valami fantasztikusan természetes szépséget sugároznak eredendően! Az meg, hogy a hormonháztartás felborul, felpörög körülöttük minden, az hozzátartozik ehhez az életkorhoz.
Mindenki törekszik a tökéletességre, mert úgy vagyunk vele, hogy az a garancia a jól csókolózó, nem tapló fiúkra, az ötös osztályzatra a suliban anélkül, hogy strébernek tartanának és az úszógumi-mentes derékra a diszkóban és a 100%-os boldogságra. Nos, nem így van. A boldogságot mi teremtjük meg magunknak, vesszük körül magunkat olyan emberekkel (nem tárgyakkal), akikkel egy hullámhosszon vagyunk, akikkel szavak nélkül is megértjük egymást. Akiket nem a fekete, zselés tusukért szeretünk, vagy mert cukin vakkant a bichon-ja, hanem a lelkükért, a humorukért, az ölelésükért.
Szerintem a mostanában igen sok helyen elhintett természetes szépség-kifejezést lenne érdemes a magukévá tenni a mai 16 éveseknek és szó szerinti értelemben. A hidratálásról nem szabad megfeledkezni továbbra sem, a sminkben történő kísérletezgetés és szárnypróbálgatás egyáltalán nem tilos, de senki sem egy Playboy-fotózásra indul reggelenként, ugye?





Mit üzennél a 16 éves kori önmagadnak a személyiségedet illetően?
Nem kell mindenkinek a pótanyja lenni - lehet ezért is taszít annyira az anyaság gondolata? - és a legfelelősségteljesebbnek lenni a társaságban. Más is meg tudja venni a veled egyidősek közül a cigit a boltban és más is el tudja vinni rókázni a csajt, aki fél óra alatt kiütötte magát.
Sokkal de sokkal kedvesebbnek és tisztelettudóbbnak kellett volna lennem anyummal, mert egyáltalán nem szolgált rá az akkori viselkedésemre. Akkoriban őrülten lázadtam, kerestem önmagamat, mert az milyen már, hogy ugyanolyan kedves és nyugodt gyerek maradok ennyi idősen, mint pl. 5 éve? Áhh, tök ciki!
Az új élmények, a valahova tartozás érzése szétfeszíti ekkor az embert, megy mint a golyó és nincs veszélyérzete. Persze utólag esik le az ember lányának az, hogy mekkora baj is történhetett volna 1-1 esetből, de ott és akkor csak a szórakozás, a végtelen röhögés, a fiúknak imponálás számított, semmi más. Megbánni nem bánok semmit, csak épp fogom a fejem az akkori önmagamon.

Mit üzennél a mai 16 éveseknek a személyiségüket illetően?
Nem ciki kedvesnek lenni és köszönni. Az, hogy a behajlított karjukon ott lóg a májkülkórsz és szépen ki van vasalva a hajuk, még nem helyettesíti az udvariasság ezen formáját. Társadalomban élünk, társas viselkedési formák közül léteznek jók és rosszak és nem ciki a jót elsajátítani.
Párbeszéd: bármennyire is furcsa, a nemleges válasz is válasz, amire nem úgy kell reagálni, hogy eltorzult arccal hátradobjuk a vállon a kivasalt hajat, hanem rá kell kérdezni a részletekre. Így jön létre az úgynevezett párbeszéd, jöhet a tények szembeállítása, az érvek felsorakoztatása.

Az alapeset azonban ahogyan én látom az, hogy valahogy mindenki elfelejtett beszélgetni. Személyesen. Az egy más kérdés, hogy a tömegközlekedési eszközökön mindenki az okostelefonjába van mélyedve, én is ott pótlom a blogos olvasnivalóimat ha egyedül vagyok, de ha valakik élőbeszédbe elegyednek, én személy szerint folyton a felháborodást, hisztit, kioktatást hallom sajnos. Mindenki felcsapott párkapcsolati és divatszakértőnek és a beszédhangsúly egy egészen más tartományba tolódott pont napjainkban, amikor mindenki rohan haza, hogy végre kicsit nyugiban, csendben legyen. Éles ez a kontraszt.





Mit üzennél a 16 éves kori önmagadnak az öltözködésedet illetően?
Akkoriban nem bővelkedtünk az Inditex üzletekben, úgy kellett felkutatnunk a különböző butikokat, ahol nem édesanyáinkra kínáltak kosztümöket. Már akkor is kerestem a különleges, frappáns darabokat, de visszagondolva eléggé öregesen öltözködtem, rengeteget hordtam fekete, sztreccses anyagból készült nadrágot és sima, egyszerű cipőt. Jól jött volna ez az olcsó tömeggyártás, emlékszem, hosszú évekig megvolt ugyanaz a buliszerkóm, pedig 1-1 darabját mennyire szívesen cseréltem volna le másra!

Mit üzennél a mai 16 éveseknek az öltözködésüket illetően?
Manapság már hozzátartozik a mindennapokhoz, hogy folyamatosan érkeznek az új kollekciók a boltok polcaira, az előző kollekciót pedig már kiárusítják, aztán ez utóbbi alighogy lecseng, már szezonközi leértékelés vár a betévedőkre - ennek ellenére mintha kicsit hiányosan öltözködnének a mai 16 évesek - már ha néhányukról sikerül megállapítani, hogy ennyi idősek. A videoklipekben és a külföldi blogok outfit bejegyzéseiben remekül mutat a hosszított fazonú férfiing egy övvel és egy magassarkúval, de ha ezt az utcára vennénk fel, bizony húzzunk alá nadrágot. Vagy szoknyát. Hatalmas készletet tudunk ismételten felhalmozni olcsósított ruhadarabokból, ha pedig valaki olyan anyagi támogatást kap, hogy márkás darabokat választhat magának, melyek hosszú évekre kiszolgálják, ám tegye, de ez akkor sem fordítható le az iskolai népszerűségi indexre, még ha ennyi idősen pontosan kiröhögtem volna magamat ezért a most leírt mondatomért.





Mit üzennél a 16 éves kori önmagadnak a jövőtervezés kapcsán?
Kellő önbizalom híján nem terveztem semmi nagyot, gigászit, mert ugyan miért lennék én erre képes? Ez a higgy magadban dolog olyan semmitmondó volt akkoriban, szó szerint nem értettem. Ennyi idősen még nem tudtam, hogy kétszer ilyen idősen hol képzelem el magam az életben, karrier terén nem igazán tudtam, mire vállalkoznék szívesen, a magánéletben sem voltak fix terveim, még az esküvőmet sem tervezgettem 5 éves korom óta, mint ahogyan ezt szinte mindenhol olvashatjuk (eeegen, kicsiként nem feltétlenül voltam csajos csaj).
A mostani eszemmel - inkább úgy mondanám, hogy azzal, ami megmaradt igenis leülnék és végigvenném, hogy milyen környezet és elfoglaltság az, amit szeretettel, jó kedvvel csinálok, aztán ha végeztem a listával, akkor megpróbálok hozzá munkaköröket és oktatási intézményeket passzintani. Ez sem egy kőbe vésett dolog, de margónak tökéletes.

Mit üzennél a mai 16 éveseknek a jövőtervezés kapcsán?
Az én meglátásom szerint a maiaknak egy évtizeddel több idejük van már mindenre: bulizni, továbbtanulni, világot járni, nyelveket tanulni, gyakornokoskodni, tökéletes állást találni. Szerintem ők mázlisták, nem kell mindent feszített tempóban űzniük, így a jövőtervezést sem fogják tudni feltétlenül elkapkodni.
Nekem nagyon hamar fel kellett nőnöm, 19 évesen el sem tudtam volna képzelni, hogy ne folyamatos munkarendben dolgozzam és hogy ne tudjam a számlákat fizetni. Mostanra azonban megteremtettem magamnak/magunknak azt az otthont, ahová érdemes és jó hazajönni. És ahonnan még a tűző, meleg napsütés is nehezen csalogat elő :P






Ti is beszélgetnétek a 16 éves önmagatokkal? Mit tanácsolnátok neki? És a maiaknak?



Pusza: Reni

Megjegyzések

  1. Annyira jó válaszokat adtál, mélyen egyetértek veled mindenben. Bárcsak a 16 évesek megfogadnák a tanácsaidat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De cuki vagy, köszönöm, hogy így látod! :DDD

      Törlés
  2. Nagyon tetszik ez a bejegyzés! :) Azt hiszem, én is készítek majd valami hasonlót, ha nem is ebben a formában, ahogy te készítetted el :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszett, kíváncsian várom a Te bejegyzésedet!!! :)

      Törlés
  3. Én is fiatalon lettem igazi felnőtt és egyáltalán nem bánom. Az én definícióim szerint az a felnőtt, aki a saját lakásában lakik és a saját pénzéből él. A divat kamaszkoromban is hidegen hagyott, mindig különc voltam. Engem már 16 éves koromban sem értettek a 16 évesek :))) Visszatekintve, én nem üzennék a korábbi magamnak, mert úgyse hallgatnék rám. :D

    Jópofa volt ez a bejegyzés, élveztem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó volt olvasni a Te meglátásodat is, köszönöm! :)

      Törlés
  4. Imádtam ezt a bejegyzést, mert végre olvashattam a gondolataidat - bár élőben is szoktam hallani, de így azért egészen más, új arculatot kapott vele a blogod, vagy hogy is mondjam. Bővültél, és ez nagyon tetszik :) Még sok-sok ilyen bejegyzést kérek! ^^ A tartalommal pedig teljesen egyetértek, nagyon jó volt olvasni a válaszaidat. Anno én is írtam hasonló témában, az mondjuk kicsit szomorkás hangulatú lett, de nagyjából én is hasonlókat üzennék a 16 éves önmagamnak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Élőben sem tudom szépen feldíszíteni, nyers vagyok kissé, na :P
      Köszönöm szépen, igyekszem finomhangolni a blogot és külön örülök, hogy ez Neked is elnyerte a tetszésed! :)))

      Törlés
  5. Nagyon tetszettek a válaszaid! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó kis post, ha megengeded én is ki fogom tölteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na jó, megengedem... :PPP
      Nagyon örülök, ha kitöltöd, kíváncsian várom az "üzeneteidet" :D

      Törlés
  7. Hát persze, hogy nem csalogat elő a napsütés, hiszen akkor kiderülne, hogy Cullen vagy :-D Bocsánat, csak nemrég visszaolvastam egy bejegyzést, ahol testvérré fogadtuk egymást a Cullen-klánban :-)

    Nagyon tetszett ez a bejegyzés, és elgondolkodtató is volt, szerintem én is kitöltöm majd :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, és tudom, mit felejtettem ki: a karriertanácsadást kötelezővé tenném középiskolában, mondjuk 10. végén, amikor fakultációt kell választani. Nagyon sokaknak segítene, hogy merre induljanak el, nem is értem, miért nem lehet ezt mindenki számára elérhetővé tenni...

      Törlés
    2. *karrier-tanácsadást. Csak hogy magamat is kijavítsam :-D

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Augusztus-szeptember kedvencei 2016

Teszt: Syoss Color Refresher színmegújító hajszínező - egy hab a zuhany alatt

A nagy száraz sampon teszt