Összetört szemhéjpúder/kőpúder megmentése

Szinte egy napon tettem tönkre egy NYC mozaik kőpúderemet és egy MAC szemhéjpúderemet, így még szerencse, hogy Netti éppen akkor írt róla posztot, hogyan is menthetjük meg szeretett sminktermékeinket, így tettem egy keserves próbálkozást a megmentésükre:






A reparáláshoz szükséges gyógyszertári alkoholt párszáz forintért szereztem be, kellett hozzá még egy kanál a lapogatáshoz meg fültisztító pálcika a tégely szélén ragadt morzsák középre söpréséhez.

Mindkét tégelyben összetörtem a kanál nyelével a port, majd minden részére löttyintettem alkoholt, majd miután nem voltam hajlandó újrakeverni az egészet kanállal, mivel az egész a Müller akciós újságján landolt volna, így helyette a kanál hátuljával lelapogattam a nedves trutyit - mert ebben az állapotában nem éppen a csodásan feldiszített, neonfényekkel tarkított sminkállvány és az újdonság varázsa lebeg a szemem előtt - vissza a tégelyébe, hogy aztán formára dermedhessen, vagyis el tudjon párologni belőle az alkohol és én újra rendeltetésszerűen használhassam a sminktermékeket.



A NYC mozaikpúderemnek csak kb. a 30%-a tört össze, de az alkoholos kezeléshez összetörtem a maradék részt is, hogy az egész pan tartalmát újramixelhessem. Kezdeti állapot:






A MAC szemhéjpúdernek a felső teteje levált, így a részt, amit egyben láttok, az egy az egyben leemelhető, szóval itt is el kezdtem a tördelést, mutatom is a fázisfotókat:





Széttrancsírozva:












Alkohollal felöntve, majd a kanál hátuljával lelapogatva:









Mondjuk úgy, hogy nem véletlenül nincsenek a blogon DIY-posztok, mert kézügyességem az nuku...

Mindenesetre a MAC szemhéjpúder szépen helyreállt, ugyanolyan szépen felveszi a terméket a szemhéjpúder ecsetem, de az NYC púder jóval sötétebb lett, szóval még nem merek a közelébe menni, de esélyes, hogy mivel csillámmentes termékről van szó, kontúrozóként végzi. Végül is így találhatunk új feladatkört egy meglévő sminktermékünknek. Csak össze kell törnünk... :P





Ti is forgattatok már Vészhelyzetet egy sminktermék fölött?


Pusza: Reni

Megjegyzések

  1. Erről a praktikáról nem hallottam még , de ha véletlenül így járok biztos ki fogom próbálni :) ötletes :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt még elfelejtettem beleírni, hogy legalább 24 órán át hagyjuk párologni az alkoholt, de én 1 hétre direkt ottfelejtettem őket nyitott fedéllel :D

      Törlés
  2. Én is egy összetört matt bronzosítót próbáltam így helyrehozni, de az amúgy is sötét szín még sötétebb lett, számomra használhatatlanul sötét :(
    Így ha nem feltétlenül szükséges, inkább nem próbálkozom ezzel többet
    (persze egy MAC mono esetében valószínűleg máshogy vélekednék :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ohh, akkor tényleg kontúrozó lesz a mozaik púderemből... :-/

      Törlés
  3. Ejha, hallottam már erről a módszerről, illetve olvastam és egyszerűnek tűnt, de akkor mégsem az. :/ Szerencsére nem kellett még helyrehoznom semmit. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha lenne türelmem meg kézügyességem, akkor ez nem jelentene gondot, heti szinten megcsinálnám :P

      Törlés
  4. Tuti szívrohamot kaptam volna a mac miatt, még jó, hogy azt meg tudtam menteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szerettem volna akkor egy EKG-ra kötve lenni, mert akkor tutira kiugrott volna a műszer! :P

      Törlés
    2. Az alkohol az teljesen elpárolog? Puderrel hasznalnam es nem lenne jo utana alkoholt vinni a bőrömre :0

      Törlés
  5. Kipróbáltam már párszor ezt a módszert, és szerencsére működik! :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Augusztus-szeptember kedvencei 2016

Teszt: Syoss Color Refresher színmegújító hajszínező - egy hab a zuhany alatt

A nagy száraz sampon teszt