Stílusos Vidéki Éttermiség 4.0 Noszvaj

Utazásunk utolsó morzsái következnek - szó szerint! :) Szeptember 8-án Noszvajon, a Nomád Hotelben került megrendezésre a Stílusos Vidéki Éttermiség Rendezvénysorozat negyedik felvonása, melynek első, szigetmonostori állomásán mi is részt vettünk anno, így nem volt kérdés, hogy ide is eljövünk. Lecsorogtunk a szerpentinen Egerig, majd ott felkavirnyáltunk egy másik szerpentinen Noszvajra.

A rendezvénysorozat országos szinten fogja össze az éttermeket, a rendezvénysorozat állomására teljes felszereléssel és különleges ételeikkel vonulnak ki, így 1 helyen tudod megkóstolni Szigetmonostor, Balatonszemes és Encs nívós éttermeinek különleges fogásait :)

Elsőként egy könnyű, zamatos görhöny alapra halmozott húsos ragura csaptam le, onnantól pedig nem volt megállás - pontosabban volt, sorbanállás. Sok sorbanállás.

Almáspite, hidegre levendulás ricottakrémmel (a szilváspitéből ugyanitt az utsót hoztuk el):

Sunshine and happyness:

Árnyék:

Möndanszié (leánykori nevén medence) gyönyörűen csillogó víztükörrel:

Ilyet én is szeretnék otthonra, kis cuki, árnyas pavilon:

Indul a nyüzsi:

Kukucs:

Egy igazán pasis étel: mangalicahúsból kaptuk az orrunk előtt frissen grillezett kolbászkákat - nemegyszer csórtam a zuram tányérjáról falatkákat! :) A mustár pedig amit adtak hozzá: komplett ízrobbanás! :D

Grillezett csirkemell, grillezett sütőtökkel és zöldparadicsom-lekvárral. Érted: paradicsomlekvár! És lekvár ízű! Agyam eldobom! :)
Vendéglátóink, a noszvaji hotel egyik étele, álltunk is érte sorban rendesen - és megérte!

A másik, náluk készült étel: fűszeres csirkemell-pogácsa, grillezett káposztalevéllel, a zuramtól csent zöldparadicsom lekvárral és pirított zöldséges rizzsel - utóbbit úgy képzeljétek el, mint a nasi gorenget, szójaszószos, paradicsomos, paprikás, pikás fűszerezésű, grill lapon forrón átforgatott csirkehúsos rizs, nyammer! :)

Csernus doktor és a bor:

No igen, aki nem talált ülőhelyet, annak a lépcső is megteszi, hogy ott az ételt megeszi :D

Cuki és bensőséges :)

Tömeg az volt rendesen, ismerős arc egy szál sem, most már végre leesett a tantusz, hogy komplett 20-30 fős baráti társaságok vonulnak ki ilyen helyekre, így egy pöppet egyedül éreztük magunkat, mert nem volt túl sok kapcsolódási pontunk.
A végére pedig jött a bosszúság: a regisztrációnál megvásárolt ételjegyeket szerettük volna visszaváltani, mert többet vettünk a kelleténél, fullon voltunk, nem fért több kaja, mire közölték, hogy nem váltják vissza (több ezer forintról volt szó). Kérték hogy álljunk ki a sorból és próbáljuk meg elboltolni a nálunk lévő jegyeket...a másodperc töredéke alatt elborult az agyam, ezt Imi azonnal kiszúrta és 15 másodperc alatt egy pasasnak, meg egy házaspárnak eladta az ételjegyeket, aztán karon fogott és elrángatott onnan, mielőtt el kezdtem volna fejhangon ordítani...mérhetetlenül csalódott és elkeseredett voltam, ha nem lett volna tapasztalatunk pont ezzel a rendezvénysorozattal, akkor azt mondom IJ. De volt, az elsőn már ott toporogtunk, a kijáratnál automatikusan visszaváltották a fölös jegyeket, barátságosak és kedvesek voltak, emiatt is szerettünk bele ebbe a kezdeményezésbe és jöttünk el ide is.
Itt viszont sem kiírás, sem szóbeli figyelmeztetés nem volt arra vonatkozóan, hogy pontosan annyi jegyet vegyek (különböző címletekben), amennyit fogok enni.
Buktató: mindegyik kivonult étteremnél más és más összegekért adták a főételt és a desszertet. Mindenhol masszívan sorba kellett állni, volt úgy, hogy közben kifogytak az adott fogásból, nem volt több. És hát az ember lánya igencsak kinézet alapján ítél, tehát előtte megnézem, mit kívánok meg, majd szépen sorba is állok. Nem pedig a recepció/jegyárusító és az étterem között fogok ingázni és folyamatosan pénzzel bohóckodni meg magammal rángatni a páromat vagy ráparancsolni, hogy itt foglald addig a helyet, amíg szerzek kajajegyet vagy addig ott álljon sorba az ételért, amihez csak most szerzem meg a jegyet...nevetségesen hangzik ugye?

Mindenesetre ezt a csúnya végszót leszámítva gyönyörű időnk volt, forrón és mosolygósan sütött a nap, a dekoráció pedig ott volt a szeren: Karcsi papírboltja - olyan lampionjaik és papírcsodáik vannak...tágra nyílt szemekkel pörgettem a weboldalukat, mint valami vérszemet kapott rendezvényszervező :D

Természetesen a végére a zuram házi készítésű fagyit kívánt, így a bejárattól egy hajszálnyira működő étteremnél le is csüccsentünk egyet szusszanni és hűsölni. Nagyon cuki ez a község, olyan igazi nyaralóváros:

Jártatok már Noszvajon? Ismeritek ezt a rendezvénysorozatot?

Pusza: Reni

Megjegyzések

1. Jól hangzik a dolog, a nem-visszaváltás meg tényleg gáz... Kár érte, mert amúgy lenne kedvem ilyesmihez, de ennyi erővel elmehetek egy-egy kistelepülésre egymás után is :-)