KuktaKedd: olcsó de isteni finom: zúzapörkölt

Follow my blog with Bloglovin

Isteni finom, olcsó és tele van tápanyagokkal. Nem is gondoltad volna, mi? :D Íme a zöldborsós csirkezúza pörköltem főtt tésztával:





A zúzát az olcsóbb húsok közé sorolhatjuk, egészen pontosan egy belsőség. Átlagosan 350 forintért juthatunk hozzá fél kilogramm csirkezúzához, abból egy egészen szép mennyiség összejön, én 4 étkezésre ettem meg a fél kilóból főzött pörköltet és igencsak bőséges adagok voltak!


A zúzát nagyon sokan nem szeretik a rágóssága, gumiszerű állaga miatt (visszarúg :P), pedig ha hagyunk neki időt - mint például a marhahúsnak -, akkor tökéletes állagot kapunk a nem túlzottan kiklopfolt rántott hús és a főtt, puha máj között valahol, de mégis egyben marad a zúza.


Találtam ezen az oldalon egy igencsak szépen összerakott táblázatot, érdemes áttanulmányozni, mert többek között rengeteg A-vitamint, folsavat, foszfort, káliumot és nátriumot tartalmaz!






Hozzávalók:
- 500 gramm csirkezúza
- 4 nagy fej vöröshagyma
- 1 evőkanál olívaolaj
- 3 evőkanál mangalicazsír
- só, őrölt fehérbors
- 2 teáskanál őrölt pirospaprika
- maréknyi szárított majoranna
- 1 teáskanálnyi szárított kakukkfű
- 1 konzerv zöldborsó lecsepegtetve


A megmosott csirkezúzát a zsiradékon üvegesre párolt vöröshagymán fehéredésig pirítjuk avagy amíg pici levet nem enged. Ezután fűszerezhetjük, majd annyi vízzel engedjük fel, amennyi ellepi. Takaréklángon, félig lefedve főzzük, másfél óra után már el kezdhetjük kóstolgatni (átlagban kényelmesen 2 óra alatt készre fő, de Mariann barátném belefutott egy 3 órás adagba :D)
A főzési idő előtt 3 perccel dobjunk bele egy lecsepegtetett zöldborsókonzervet, forrósítsuk át és készen is vagyunk! :)

Főtt tésztával, pirított-főtt tarhonyával, párolt rizzsel tálalhatjuk - ami éppen otthon van.





Jóétvágyat! :)

Megjegyzések

  1. A zúzát sosem bírtam megenni - nekem is túl rágós.
    Anno gyerekkoromban az öcsémmel mindig felosztottuk a belsőségeket: enyém volt a szív és a máj, az övé a zúza :-)

    VálaszTörlés
  2. Fuuu, én is nagyon utálom a zúzát:D
    A nagymamám imádta:D

    VálaszTörlés
  3. A csirkehúslevesből emlékszem, mindig a zúzáját kértem csak, más főtt húst meg sem ettem. :)
    Sima zúzapörköltet ettem, borsósat még nem, pedig ez is jól néz ki! Pasi bedobott 2 tányérral, mi? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a durva, hogy egyáltalán nem szerette, mert korábban aligfőtt pörköltet tukmáltak rá gyerekként, most is csak félve kóstolta meg és most már Ő is hívő lett :)))

      Törlés
    2. Így a helyes! Ilyen az igazi jó, dolgos feleség, feledteti a rosszat és csak a jót veszi elő! :)

      Törlés
    3. Hihi, ez nagyon édes amit írtál, le is mentem magamnak :)))))))))

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Augusztus-szeptember kedvencei 2016

Teszt: Syoss Color Refresher színmegújító hajszínező - egy hab a zuhany alatt

A nagy száraz sampon teszt