KuktaKedd: 1 gombóc - 2 főétel

Follow my blog with Bloglovin

Mennyire jól hangzik, hogy csak egyszer dolgozunk vele, mégis kétféle főételt tudunk az asztalra varázsolni? Nos, mutatom:



Húsgombóc először: töltött paprika





Húsgombóc másodszor: paradicsomos húsgombóc





És hogy mi a trükk? Ugyanaz a húsgombóc begyúrva, a fele lefagyasztva.
Semmiféle különleges receptem sincs a darált hús és a rizs összegyúrásához, minden háznál más és más a fűszerezés. Én így készítettem:

- 1,2 kg sertés darálthús
- 1,5-2 bögre rizs
- apróra kockázott vöröshagyma
- só, őrölt fekete vagy fehérbors
- őrölt pirospaprika
- szárított majoranna
- őrölt szerecsendió

Van aki tesz bele tojást ugyanúgy mint a fasírtnál, nekem nélküle is teljesen jól összeállt a masszám - itt jegyezném meg, hogy igenis számít, honnan vesszük a darált húst, mert van ahol szálas marad a beledarált, nagy mennyiségű faggyú és egyebek miatt, viszont egy másik helyről beszerzett terméknél ha kettőt gyúrunk a gombócnak valón, máris pépes lesz a finomra darált hús.





Töltött paprika



Összegyúrtam a gombócnak valókat és betettem a hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek. Megmostam és kicsumáztam a paprikákat, majd villával szépen telenyomkodtam a husival és belefektettem egy nagy átmérőjű lábos legaljára pár különálló gombóccal együtt. Nyakon öntöttem üveges natúr paradicsom szósszal és ugyanennyi vízzel, megsóztam, megcukroztam és ment is takaréklángon a tűzhelyre rotyogni.
Friss, puha kenyérrel, forrón tálalandó :)








Paradicsomos húsgombóc



Az előre begyúrt gombócok másik felét előkaptam a fagyasztóból és beletettem egy lábosba, ment rá 2 hámozott paradicsom konzerv és 3 deci víz, az egészet megsóztam és cukroztam, majd lassú tűzön megvártam, hogy puhára főjön.
Addig meghámoztam és felkockáztam a burgonyát, sós vízben megfőztem a krumplikockákat, majd a puha zöldséget leszűrtem és a gombócokkal együtt tálaltam. Amolyan menzásított hatást kölcsönzött neki a sima, sós vízben főtt burgonya.





Pikk-pakk: 2-féle főételünk van. Hogy tetszett? :)



Van Nektek is ilyen Jolly Joker kajcsitok?



Pusza: Reni

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Augusztus-szeptember kedvencei 2016

Teszt: Syoss Color Refresher színmegújító hajszínező - egy hab a zuhany alatt

A nagy száraz sampon teszt