KuktaKedd: rukkola kétféleképpen

Follow my blog with Bloglovin

Rukkola, avagy másnéven borsmustárlevél. Kitűnő, salátába való levélzöldség fűszernövény, jellegzetes borsos, mustárra vagy tormára emlékeztető zamata van. Ma 2 olyan receptet mutatok nektek, ahol a piros-fehér-zöld színekkel operáltam, emellett pedig hatalmas adag rukkolát hamiztam :)



1.
Mustáros lazacszelet rukkola- és paradicsomágyon


Az Aldiban jártam a minap és leakciózták ezt a csodásan szép lazacszeletet, hazaesve a nyelviskolai beiratkozásról erre, meg egy jó adag hűsítő salátára vágytam, így amíg süldögélt a tepsiben a halacska, addig összelapátoltam a rukkolát és paradicsomot alapos megmosás után, tányérra rendezgettem és várták a lazac érkezését:



Végül nyakon öntöttem a hűtőben lévő cézár salátaöntettel, hogy valami jó kalóriadús történet is legyen a tányéron:






Míg az előbbi "receptnél" igazi salátaágyikóként működött a rukkola, addig itt a levélzöldség szerepét hivatott betölteni:




2.
Zöldséges felvágott, jól megpakolva rukkolával, paradicsom- és mozzarella szeletekkel



A hintésnyi só nem maradhatott el, már-már kötelező a paradicsomnál és a mozzarellánál - itt már el is kezdtek szépen izzadni :)



Ha otthon, balkonládában próbálkoznánk meg a termesztésével, tegyük csak nyugodtan, mivel igen jól bírja a strapát, ha elvetjük magjait, 3 hét múlva már szüretelhetjük is dögivel!

Emellett tele van mindenféle jósággal, nézzük csak:
- A
- B2
- B5
- C
- K-vitamin
- foszfor
- kálcium
- kálium
- magnézium
- mangán
- szilícium


Kedves idegeskedő vizsgázók és melódiázók! A gyomorsav mennyiségének csökkentésére kiváló! :)




Szóval aki nincs odáig az ilyen "zöldekért", nyugodt szívvel becsempészheti a napi szendvicsébe, az otthoni tortilla-tekercsben is elfér a husicsíkok mellett! :)


Pusza: Reni

Megjegyzések

  1. Szeretem a rukkolát, de a lazacot még jobban! :D
    Nyelvsuliba fogsz járni? Szuper! :) Mit tanulsz majd?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem fogod elhinni Vikim: angolt...tudom-tudom, szidom mint a bokrot és most sem szeretem, de annyira kell az álláskereséshez. A németemmel szóba sem állnak velem :(
      Viszont a szintfelmérőn B2-es jött ki, lehet jót tettek nekem az amcsi és brit vloggerek videóinak elnézegetése :D
      Lazacot bárhol és bármikor be tudok nyomni, kicsikét függő vagyok :)
      Pusza: Reni

      Törlés
  2. Jajj de guszták, főleg az első, mivel nagyon szeretem a halakat! *.*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyamm, fincsikék, de sajnos magamon nagyon jól látom, hogy előbb nyúlok a csirke- és sertéshúsokhoz, mint a halhoz, pedig mennyire sok vitamin van benne!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Augusztus-szeptember kedvencei 2016

Teszt: Syoss Color Refresher színmegújító hajszínező - egy hab a zuhany alatt

A nagy száraz sampon teszt