Gyertyafelhasználási projekt

Follow my blog with Bloglovin

A tavaszi nagytakarítás során konstatáltam, hogy az emeletre felcígölt karácsonyi dobozok mellett bizony igencsak halmokban állnak az évtizedek során összegyűjtött, ajándékba kapott és elég rendesen felhalmozott gyertyák. Mariann barátnőm rendszeresen használt és használ a mai napig is gyertyákat és füstölőket a szobájában, én ezidáig csak nézegettem ezeket a kellékeket, de nem éreztem úgy, hogy csak a gyertyaláng meg a hangulatfény tudna megnyugtatni. Na most márpedig de :)

Kivonultam az étkezőbe, az étkezőasztalon elhelyezett laptopomon olvasgatom a blogok bejegyzéseit és nézem a videókat, itt viszont a leghalványabb lámpa mellett is elég rendesen hunyorgok, így a lépcsőt kineveztem a gyertyafelhasználási projektem eszközének, mint háttérvilágítás-tartó. Az évek, évtizedek során a hőmérséklet-ingadozástól megolvadt, majd visszaszilárdult állógyertyák felvették a csomagolásuk, a celofán gyűrődéseit, így ugyan nem nyújtottak önmagukban kellemes látványt, de meggyújtva a fényük annál inkább :)
A lépcsőt ne nézzétek, a felújításnál a mellette zajló támaszfal építése őt sem kímélte, úgyhogy most már mondhatom, hogy rusztikus :P


A virágos gyertya és mellette egy sima fehér gyertya egy karácsonyi gyertyatartóban, kialvófélben:



A virág beleolvadt és belepirult:



Így talán még élesebb is a kép:



Elöl a virágos gyertya, hátul pedig egy aprócsillámos, bézs gyertya egy marokkói ihletésű mécsestartó pohárban:



Íme bevetés közben a gyertyák, láthatjátok, hogy ezek a mentaszínűek milyen celofán-lenyomatosak.
A bézs csillámos gyertya már futott előző nap, ezeket a csipkézett formákat hagyva maga után:



Tetris-mintára hajazó gyertya:



Adrienn barátnőmtől kaptam ezt a kockagyertyát csodás, kovácsoltvas tartóban:



Orgona ága:




Itt egy Föld órája gyertyatartóba egymás mellé állítottam több évtizede (!) a fiókban lapuló háztartási gyertyát, középre pedig egy eggyel nagyobb, sima fehér hosszú gyertyát:




Nagyon intenzíven termelték a hőt és az olvadó viaszt:




Látványra igen kemény, de ezután a kép után egy nagy instant kávés üveggel letakarva el kellett oltani, nehogy túlkapás legyen a vége:




Jelentem: most már a végefelé járok a régi gyertyák felhasználásának, nagyszerű háttérvilágítást adnak így laptopozáshoz, sőt azóta csatlakozott hozzájuk egy hatalmas, illatmentes, lila (mi más :P) tömbgyertya az IKEA-ból.

Ha ez a gyertyafelhasználási projekt megvan, szerintem visszanézek oda, mert most a gyertyarészlegen bizonyos tömbgyertyákat jóárasítottak, meg persze az évek óta itt figyelő teamécseseket is felhasználtam, így nem lenne rossz, ha illatosított verzió venné át a helyüket itthon.
Igazából a sima, egyszerű háztartási gyertyát nemigazán szoktuk előkapni, ellenben a díszes és illatos gyertyák sokkal többször akadnak az ember lányának kezébe, úgyhogy a zseblámpa tartó fiókot a régiekkel ellentétben szépséges tömbgyertyákkal fogom teletömni, már látványra is sokkal cukibb na! :)


Ti is szoktatok gyertyákkal rendszeresen hangulatvilágítást adni a szobának, vagy ez csak Karácsony magasságában jellemző?



Pusza: Reni




>> Biztonsági figyelmeztetés: az égő gyertyát őrizetlenül hagyni tilos, a túlforrósodás és viaszkicsorgás ellen pedig tegyetek alá tányért! <<

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Teszt: Syoss Color Refresher színmegújító hajszínező - egy hab a zuhany alatt

Augusztus-szeptember kedvencei 2016

A nagy száraz sampon teszt